Caravaning Brno 2024: Byla to jízda!
10. listopadu 2024 / 16:30
Letošní ročník Mezinárodní výstavy obytných vozů a karavanů by mohl hýřit superlativy hned v několika směrech. Jednak byl největší, co se týče výstavní plochy, jednak se prezentoval ve třech nejprostornějších halách výstaviště a navštívilo jej rekordních téměř 30 000 návštěvníků. Poprvé se totiž konal zcela samostatně, a tak návštěvníci mířili v termínu 7.–10. 11. 2024 výhradně na Caravaning Brno.
Skvělá atmosféra po celé čtyři dny
Co je však mnohem důležitější, než všechna čísla? Veletrh měl úžasnou atmosféru, přilákal celou komunitu a po celé čtyři dny se stal doslova oborovým festivalem. Lidé nakupovali, objednávali, setkávali se, bavili se, sdělovali si zážitky, rady a tipy na cesty. Díky atraktivnímu programu, skvělým ambasadorům z řad známých tváří, a především díky vystavovatelům, kteří přivezli mnoho novinek, se téma karavaningu a kempovámí dostalo do popředí zájmu médií. „Caravaning Brno je opět o něco větší, než byl loni, a jsem za to moc rád. Každá hala má svůj náboj, najdete tam přesně to, co hledáte a co vás zajímá. Těší nás, že je tady více než 200 vystavovatelů a podařilo se propojit Caravaning s Travel Zone,“ řekl při zahájení veletrhu generální ředitel společnosti Veletrhy Brno Jan Kubata. „Na Caravaningu se člověk dozví nejenom to, čím jet, ale také kam jet,“ doplnil jeho slova cestovatel Pepa Vrtal alias Fotr na Tripu.
Cestovatelská euforie i novinky napříč pavilony
Tři plné haly nabídly návštěvníkům průřez všemi segmenty, které na trhu jsou.
Na počtu vystavovatelů i jednotlivých exponátech bylo znát, jaký stálý boom karavaning zažívá a kam se trend nezávislého cestování neustále posouvá. Věděli jste, že za posledních deset let se počet registrovaných obytných aut a karavanů zvýšil na čtyřnásobek? Dnes jich republiku brázdí cca 70 000, dalších asi 50 000 se odhaduje v rámci domácích přestaveb.
Travel & Adventure v hale V
Offroad karavany, mini karavany, vestavby, příslušenství a vybavení, ale to není vše, čím se zaplnil pavilon V. Největší zájem byl o nové technologie a aplikace pro cestování, ale také udržitelné a ekologické cestování. Doprovodný program byl složený ze zajímavých přednášek a workshopů, představili se zde cestovatelé a odborníci z praxe. Adventure vesnička byla stále v obležení a není divu. Zaujala zábavou pro děti i dospělé, dobrou kávou i jídlem. V novém konceptu Travel Zone se představily kraje, města i konkrétní destinace z Česka, Slovenska, Slovinska, Rakouska, USA a dalších míst. Návštěvníci soutěžili o dovolenou na Maledivách, vyzkoušeli krajové speciality a ochutnali pestrou nabídku vín. Pavilon provoněly levandule, sladké kremrole nebo medové produkty. V pavilonu V byl také dětský koutek, který byl po celé čtyři zcela zaplněn.
Prémiová hala F a tradiční P
V hale F návštěvníci mohli najít prémiové značky včetně těch nejluxusnějších hotelů na kolech, které do svých útrob pojmou třeba sportovní vůz. A i když zde bylo jen sedm vystavovatelů, byla tato hala zcela naplněna. Hala P hostila obytné vozy, karavany i dodávky všech značek a kategorií. Na veletrhu mohli návštěvníci vidět i několik českých nebo evropských premiér. Před pavilonem P se rozprostřel již tradiční bazar karavanů.
Příslušenství – od solárních panelů až po kempingové vybavení
V pavilonu P jste mohli najít nejrůznější doplňky pro karavany, ať už jde o bezpečnost, pohodlí uvnitř obytného prostoru, čištění exteriéru a další – zkrátka vše pro karavany, co byste mohli během cest či při jeho údržbě potřebovat. Nechyběly stanice pro elektrickou nezávislost, solární panely, přenosné klimatizace nebo skládací kola.
Pepa Vrtal, Vandráci i Vanda Hybnerová měli tisíce fanoušků
Doprovodný program probíhal na dvou samostatných pódiích a přinesl mnoho zajímavých cestovatelských besed, užitečných rad pro karavanisty i novinek z legislativy. Jak v hale V, tak v hale P po celé čtyři dny program sledovaly davy návštěvníků, největší úspěch měli ambasadoři veletrhu.
Když v pátek Vanda Hybnerová povídala o Balkáně a Pavel Liška s Honzou Révaiem o své cestě na ostrov lidojedů Papua Nová Guinea, museli diváci stát v několika řadách u pódia. V sobotu to ještě trumfnul Pepa Vrtal alias Fotr na Tripu se svými cestami po strašidelných místech, jehož fanoušci stáli i v postranních uličkách a vypadalo to, že „zboří“ pavilon P.
Skvělé ohlasy však měli všichni besedující – ať už česko-polský kněz Zbigniew Czendlik, Jakub Moravec, Jan Pacovský a Martin Gerša, Martin Vyroubal nebo DvaVanDraci.
Díky spolupráci s garantem veletrhu, Asociací kempování a karavaningu v ČR, se také poprvé na veletrhu živě natáčely podcasty pro Studio Karavan.
Nejen karavan může být domácím mazlíčkem
Mnoha karavanistům a cestovatelům se do srdce vejde kromě čtyřkolového miláčka i miláček čtyřnohý, a na brněnském výstavišti to bylo vidět víc než dobře. Na výstavišti čtyřnohé přátele karavaningu a dobrodružství samozřejmě vítáme a přejeme jim, aby si návštěvu užili stejně jako jejich páníčkové.
Ohlasy
Jan Kubata, Veletrhy Brno |
Jsem absolutně spokojený, obešel jsem maximum firem a vidím návštěvnická čísla. U firem jsme neřešili, jestli mají přijet, ale co by si příští rok představovali, abychom udělali a přidali k veletrhu. To je dobré znamení, že s tím firmy už počítají. Rád bych popřál všem, aby měli pořád důvod do Brna jezdit a našli tu, co hledají. Protože Caravaning je skupina lidí, kteří jsou naladění na stejnou vlnu.
Jan Bordovský, Asociace kempování a karavaningu ČR |
Myslel jsem si, že loňský ročník zůstane dlouho nepřekonatelný. Letošní veletrh ale opět zbořil všechna očekávání. Výborné zázemí a přístup pořadatelů ke karavanistům, čím dál bohatší nabídka vystavovatelů všech kategorií, zajímaví návštěvníci a v neposlední řadě mimořádně atraktivní doprovodný program jsou kombinací, díky které je Caravaning Brno v našem oboru událostí roku.
Pepa Vrtal alias Fotr na Tripu, moderátor a cestovatel |
Myslím, že to je zase rekordní ročník. Je mnohem větší množství lidí a všichni byli spokojení. Každý večer jsem viděl, jak vystavovatelé odpadají a melou z posledního, jak jsou unavení z toho přívalu zájmu, všech těch prezentací, ze všech těch otázek. Co mě překvapilo, hodně se tu prodává, mobilní bydlení je pořád zajímavý segment, pořád je to velký trend a díky všem, kteří tuto výstavu organizují.
Pavel Liška, herec a cestovatel, Vandráci |
Jsem na tomto veletrhu úplně poprvé a musím říct, že jsem tím úplně pohlcený. Jsem tady v pravý čas a na pravém místě, jak mi táhne na šedesátku, tak i k cestování potřebuji trochu pohodlí a domov a moskytiéra už je mi malá.
Vanda Hybnerová, herečka |
Myslím si, že setkání na veletrzích má význam, když si tu lidé osobně předávají konkrétní zkušenosti z cestování. To je největší dar.
Kristýna Černá, Statutární město Brno |
Veletrh Caravaning Brno je jedním z těch, které umocňují téma cestovního ruchu. Jsem moc ráda, že do sebe toto téma vtělil, koná se v Brně a je úspěšný.
Slovinsko Michal Kůra, ředitel Slovinské centrály cestovního ruchu |
My jsme už po několikáté na veletrhu, Slovinsko je tradiční vystavovatel, lidí bylo dost, přesně tak, jak jsme potřebovali. Měli jme hojnou návštěvu naší přednášky o Slovinsku. Jsme spokojení s návštěvností i úrovní veletrhu.
Moravskoslezský kraj Petra Měntilová, referent oddělení cestovního ruchu |
Nám se na letošním veletrhu líbilo moc. Líbí se nám propojení s karavany, to že jsme ve společné hale, protože opravdu táhnou, takže i návštěvnost našeho stánku byla vyšší. Jsme spokojení s přístupem veletržní správy, se zařízením, s návštěvností, prostě se vším.
Plzeňský kraj Ilona Šnebergerová, vedoucí oddělení cestovního ruchu |
Jsme vcelku spokojení. Čtvrtek a pátek byla účast slabší, ale sobotní návštěvnost byla opravdu výborná. Propojení s Caravaningem bylo opravdu fajn, to vůbec není špatně.
Bratislava Region Tourism Roman Uscký |
Jsme spojení se servisem brněnského výstaviště, nechali jsme si již podruhé postavit stánek na míru a jsme a je podle našich představ. Včerejší návštěvnost byla opravdu velká, byli jsme spokojení. Čtvrtek a pátek byl slabší a bylo by asi dobré ještě vymyslet, jak nalákat návštěvníky i na tyto dny.
Slovakia Travel Ing. Marta Kučerová, vedoucí zastoupení cestovního ruchu Slovenské republiky |
Na Caravaningu jsme poprvé a jsme velmi rádi, že jsme se mohli připojit k této výstavě. Nepřišli jsme sem sami, máme velký stánek, více než 100 m2 a představili jsme velmi zajímavé a působivé regiony.
Kärnten Werbung Beatrix Gradischnig, zástupce agentury |
Za korutanskou turistickou kancelář musím konstatovat, že jsme velmi spokojení s účastí na veletrhu. Neočekávali jsme to, včera naším stánkem prošlo více než tisíc lidí. Naše zásoba prospektů se chýlí ke konci a s tím jsme až tak moc nepočítali. Jsme spokojení i s organizací veletrhu, s parkováním a se servisem vůbec.
Blue Rent, Pavel Horský, obchodní zástupce |
Výstava byla organizačně výborně zvládnutá a spolupráce se zástupkyní výstaviště byla vzorová. Z našeho pohledu byla návštěvnost sice o něco menší než vloni, ale přišli pro nás zajímavější zákazníci. Na rozdíl od výstavy v Duseldorfu na brněnské výstavě Caravaning obvykle přímo neprodáváme, jsme tu především proto, aby se s naší přestižní značkou seznámili potenciální čeští zákazníci.
Camping City, Tomáš Starý, jednatel společnosti |
Letošní veletrh svědčí o tom, že trvá zájem o obytná auta obecně. Návštěvnost byla výborná, zákazníků přišlo opravdu hodně a Brno je standardně jednička ve výstavách v ČR. My se výstavy Caravaning účastníme už tradičně a už teď víme, že zde budeme i příští rok.
Camping World Neugebauer, Kristián Holzbecher, spolumajitel společnosti |
Návštěvníci naší expozice pozitivně reagovali na nové modely, které se liší modernějším designovým jazykem. Obecně přišlo zhruba stejně lidí, ale byl větší podíl a návštěvníků s vážným zájmem o konkrétní kategorie vozů. Lidé už se hodně zajímají i o větší vozy, protože pochopili, že vůz pro čtyřčlennou rodinu s lepší výbavou už se do 3,5 tuny nevejde. Z Brna si odvážíme i řadu objednávek, návštěvníci ocenili, že díky 4 pobočkám v Rakousku máme nadstandardní skladové zásoby přes 180 obytných vozů k odběru.
Caravan Metropol, Jaroslav Nikodém, jednatel společnosti |
Letošním překvapením byla sobota, obvykle to bývaly davy lidí a rodiny s dětmi, ale letos to většinou byli lidé, kteří o karavaningu už něco vědí a mají zájem o konkrétní věci. To pro nás bylo super, máme relativně dost prodaných vozů, zájem o karavaning trvá. Zlepšily se dodací lhůty, na auta už se nečeká rok, ale lidé jsou spokojení, že si tu můžou koupit krásnou věc a za chvíli ji budou mít doma. Vnímáme také, že jak narostly ceny nahoru, některé skupiny zájemců najednou nedosáhnou na obytný vůz a orientují se místo toho na karavany.
Centrum Moravia Olomouc, Aleš Staněk, brand manager společnosti |
Na výstavě se nám dařilo, jsem tu každý rok a jde o nejprestižnější výstavu. Letošek pro nás byl úspěšný, prodali jsme tu několik aut a zadali auta do výroby, takže se nám tato investice určitě vyplatila. Je to i posun pro naši značku, prezentovali jsme tu i další divize naší společnosti, protože nabízíme i další Mercedes-Benz
Neosolar a Victron Energy, Marián Veselý |
Výstava byla náročná, byli jsme zde letos poprvé v zastoupení značky Victron Energy, takže naše role zde byla spíš informační než ryze obchodní. Návštěvníci s námi často řešili technické otázky ohledně našich produktů, které již mají instalované ve svých vozech, případně chtějí nové systémy a přišli se zeptat na konkrétní produkty a systémy, které třeba ani nesouvisí s karavany, protože dodáváme systémy i pro další segmenty trhu kromě automotive.
TOPTRADE, Ivan Vávra, jednatel společnosti |
Já su s výstavou spokojený!
Hykro, Michal Kratochvíl, vedoucí obchodu |
Návštěvnost postupně gradovala, víkend pak byl výborný. Co se týká zájmu, tak mě velice překvapilo, že návštěvníci se nejen přišli podívat, ale že se chodili cíleně informovat, bylo daleko více lidí, kteří měli evidentní zájem o obytné vozy nebo přívěsy. Organizačně bylo vše skvěle zajištěno. Za Hykro jsme rádi, že jsme se mohli zúčastnit.
KARAVANYPRO, Tomáš Brabec, majitel |
Tradičně, jako každý rok, jsme s výstavou spokojeni. Dnes ráno, když jsem vysával koberec, tak jsem ho chtěl vyfotit, abych měl důkaz, jak moc se lidem líbily produkty, ten koberec je úplně zničený, takže se jim líbily moc, což mě těší. Hodně zákazníků, hodně konkrétních dotazů na elektrickou nezávislost, na internet a na vybavení karavanů, takže my jsme opravdu spokojení. A určitě přijedeme i příští rok.
Karavan Centrum Morava, Vladimír Záhorec, majitel |
Návštěvnost veletrhu byla dobrá, organizace a prezentace ze strany veletrhu výborná, tam nemohlo být nic lepšího. I podpora ze strany marketingu BVV byla svělá, to je pro nás hodně důležité. Co nás trošku trápí, tak je taková nervózní doba, lidé ještě nejsou v tak úplné nákupní pohodě, jak bychom si představovali, aby se nám vrátily lepší objemy prodejů. Budeme doufat v lepší zítřky.
Auto Bayer, Gabriela Zatloukalová |
Zhodnocení všech čtyř výstavních dní? Bylo to velmi přínosné, spousta návštěvníků a můžu prozradit, že i spousta prodaných aut. Oproti minulému roku 100% navýšení, takže za nás veliká spokojenost. Za nás tedy perfektní výsledky.
Backi, Sandra Jiras |
Jaké to tady letos bylo? Jsme nadšení, bylo to super, návštěvnost byla úplně perfektní, byli i skvělí lidé. Šli cíleně po konkrétních věcech, za konkrétními značkami. Návštěvníci si to tu viditelně užívali, náš koncept Adventure Village skvěle za fungoval, lidé si tady odpočinuli, dali si kafíčko, pak šli řešit obchod, nakoupit, takže pro nás dobré.
Decathlon, Jakub Slovák, department leader oddělení turistiky |
Byl to super zážitek, hlavně včerejšek, kdy tady byla spousta lidí a měli jsme hodně nadšených ohlasů na naši účast. Totéž venku, kde máme nafukovací karavan, takže za nás spokojenost a také obrovská zkušenost. Po dlouhé době je to pro nás první výstava podobně orientovaných produktů a jsme za ni velice rádi.
iKamper, Petra Králová, provozní manažerka |
Výstava byla nádherná jako každý rok. Návštěvnost je podle mého slabší, než byla loni nebo předloni, ale zase to víc splnilo svůj účel. Obchodně to pro nás bylo s lepším výsledkem.
Life Style Camper, Martin Kostelný, obchodní zástupce |
Výstava je absolutně fantastická. Očekávali jsme sice trošičku víc lidí, ale i tak jsme velice spokojení. Bylo prima prezentovat naše produkty a sledovat, že se to lidem tak moc líbí. A to nejen naše produkty, ale celá výstava.
Tent4rent, Jan Vážný, majitel |
Výstava je super, protože výstavy jsou pro nás jedinečné. Je to místo, kde se můžeme setkat s klienty a popovídat si s nimi. Je to skvělé i z hlediska nových klientů a stále sbíráme odezvu od stávajících klientů.
Karavany Humpolec, Iveta Hromádková, majitelka |
Výstava je pěkná, ale zdá se nám oproti loňsku, že tady je méně lidí, což nás mrzí. S organizací jsme naopak moc spokojeni. Bylo zajímavé sledovat, jako si návštěvníci srovnávají auta a plánují koupi prvního nebo dalšího vozu a byli jsme rádi, že jsme jim mohli pomoci si ujasnit jejich představy.
Vezeko, Denis Szabo, vedoucí prodeje |
Za firmu Vezeko je s výstavou velká spokojnost, návštěvníků bylo víc, než jsme očekávali. Největší zájem byl v naší expozici o alternativu ke karavanu ve formě „pojízdného bytu“, který jsme tady měli na ukázku s dvěma plnohodnotnými ložnicemi, kuchyní, koupelnou. V karavanech je k dispozici jen úzký volný prostor, tady je spousta místa a tato novinka se lidem moc líbila. Budeme se těšit na příští rok.