Indian Motorcycles slaví 10 let od znovuzrození
2. března 2024 / 11:19
Nejvýraznější expozici na Motosalonu připravila jedna z prvních velkých motocyklových značek minulého století. Vystavené speciální stavby, desítky mechaniků ve svítících bílých overalech, to je americký Indian. Na hlavní momenty z historie jsme se zeptali zástupce značky Ondry Hrůzy.
Indián zde na výstavě slaví 10 let, název značky vloni slavil 100 let, jak tomu rozumět?
Těch deset let od znovuzrození se počítá od roku 2014, kdy se znovu rozběhla výroba této slavné značky pod křídly koncernu Polaris. Původní výrobce vznikl už v roce 1901 ve Springfieldu v Massachusetts a v roce 1923 se přejmenoval Indian Motocycle Company a vyráběl motorky celkem přes padesát let.
Jak se tedy daří novému Indianu a kam nyní směřuje?
Rozvoj pod křídly koncernu Polaris je obrovský, Američané do toho neskutečně šlapou. Začínali jsme v roce 2014 se 3 modely a nyní v roce 2024 máme celkem 27 modelů, 5 modelových řad a 4 motorizace. Tady na výstavě chceme ukázat trochu jiný směr rozvoje naší značky, která se chce ještě víc věnovat závodění a vedle tradičních luxusních cestovních křižníků nabídnout zákazníkům i jiné zážitky. Proto zde představujeme sportovní model FTR 100% R Carbon, který vznikl ve spolupráci Indian a módní značky „100%“. Uvidíte ho zde v úpravě v závodním provedení FTR-R Fast Arrow pro seriál Super Hooligan. Osedlají ho jezdci z týmu Fast Arrows, v českém překladu tedy Rychlé šípy.
Chceme předvést, co vše se dá ze sériového modelu postavit s využitím nabídky volitelných originálních dílů. Základní motorka FTR 100% R Carbon je samozřejmě plně homologovaná a určená i pro jízdu v běžném provozu, její další vystavený sesterský model už je ryze okruhová záležitost. Na tomto stroji pracovaly výhradně české firmy a šikovné české ruce. Strapina Racing upravili motor, který odlehčil motor o neuvěřitelný 11 kg. Lehčí je i výfukový systém od RP Tunning a má stejné parametry jako americké tovární závoďáky. Je tu spousta kabonových díl a i neuvěřitelně lehká kola Titax. Číslo 45 na štítku prozrazuje, že ji bude pilotovat Marek Červený, známý jezdec road racingu.
Jaké tradiční cesťáky se na Motosalonu vystavují?
Zde na hlavní pozici je samozřejmě Road Master, je to pořád naše vlajková loď, i když tuto pozici mu trošku začíná narušovat Pursuit nebo jejich menší bráška Challenger. Road Master je ale pořád ten největší americký cesťák, s obrovským motorem 1900 ccm s chlazením vzduchem. Klasické vzducháče, to je to, co naši zákazníci chtějí. I proto se znovu posiluje i kategorie Chief, nové modely dostávají víc sportovního charakteru a v modelech Sport Chief oslovují mladší zákazníky. Mají lehký rám a s mohutným točivým momentem umí nabídnout výjimečnou ovladatelnost.
A co vaše základní nabídka dostupnějších motocyklů?
Tu zde zastupuje řada Scout s moderním vodou chlazeným motorem o zdvihovém objemu 1130 ccm. Scouty byly vždy nejprodávanější, jsou samozřejmě nejdostupnější a u nás už mají svoji stabilní zákaznickou základu. Indian už od začátku využívá hliníkový rám a sportovní konstrukci odpružení, přestože navenek stále vypadá jako klasický a tradiční model.