Olga Ollie Roučková zahájila letošní rallye sezonu jinak, než plánovala…

22. ledna 2024  /  14:44

Olga Ollie Roučková, rodačka z Děčína, se jako první Češka postavila na start Dakaru, nejslavnějšího a nejtěžšího rallye závodu světa, který také dojela. Podruhé se postavila na start ve speciálu Sidexside, což je bugina. Další ročník se vydala na trasu v kategorii Dakar Classic s offroadovým autem Suzuki Samurai, kterou si o rok později zopakovala. Na letošní ročník měla Ollie opět natrénováno, ale  člověk míní a život mění, co se stalo jen několik dnů před odjezdem prozradila  v našem rozhovoru.

Pamatujete si, kdy jste poprvé sedla na motorku a jaký to byl pocit?

Jestli se počítá takové to malé plastové odstrkávadlo v podobě motorky, tak to si pamatuji jen z vyprávění od mamky. Kdy si mě furt dobírá, že sem už jako mrně ráda jezdila po zadním. Ale když se ohlédnu k vůbec prvnímu zasednutí za opravdovou motorku, tak si pamatuju tu vlnu emocí a neskutečný mravenčení po celém těle.

To už je nějaký čas. Kdybyste tehdy měla zkušenosti a rozum, jaké máte dnes, myslíte, že byste zažívala stejné pocity? V čem by to mohlo být jiné?

Rozum? Ten já stále nemám. (smích) Furt si hraju a blbnu s motorkami, a ty emoce a euforie jsou stále stejné. Dá se říct, že ještě silnější. Jak můžu sednout na motorku zažehnou se pekelné plamínky v očích a jak nasadím helmu je to tam.

Proč jste přesedlala na čtyřkolku?

Mě se 4kolky vždycky líbily, v době, když jsem přesedlala na 4kolku byly 4kolky mezi veřejností neznámé. Líbila se mi ta výjimečnost stroje. Ale když to tak vezmu zpětně, já jsem nepřesedlala vždy jsem měla doma motorku i 4kolku, a tehdy to byla Honda CBR 125, teď je to Honda CBF. Jen do terénu lítám se 4kolkou a na silnici na motorce.

Jaký stroj je teď pro Vás nejvíce v topu?

BMW GS

Čekali jsme, že Vám budeme fandit na Dakaru. Co se vlastně stalo, že jste neodjela?

Člověk míní, život mění. Možná se nám osud pokusil ukázat, že život je nevyzpytatelný a že musíme být připraveni na nečekané zvraty. V den odjezdu do Barcelony, kam jsme měli odvézt doprovodnou i závodní techniku se Ondřejovi udělalo z ničeho nic špatně. Poslala sem kluky s doprovodkou napřed, že je dojedeme a připojíme se k nim někde v Německu. A zajeli jsme do nemocnice, kde Ondřej podstoupil první operaci srdce. Následoval přejezd do IKEMu a druhá operace. A nám bylo hned jasné, že se Dakaru Classic 2024 nezúčastníme. Možná se nám otevřou jiné příležitosti a nové cesty, které bychom jinak neobjevili. Důležité je, že jsme spolu a podporujeme se navzájem. Osud nám může připravit různé výzvy, ale my se s nimi dokážeme vypořádat a najít novou cestu. Tou je nyní ročník 2024, kde budeme nejen PR oporou našim holkám v Citroenu.

A co příští ročník?

Samuraiská stopa na Dakaru 2024 nezmizí. Tým i přes neúčast Ondřeje Martince a mou, vyslal na Dakar Classic Samuraiský doprovodný kamion, společně s projektem Mechanic Academy, který jede ve spolupráci se STŘEDNÍ ŠKOLOU TECHNICKOU A ŘEMESLNOU NOVÝ BYDŽOV  Mladý mechanik Jan Pavlík okusí nástrahy Dakaru, v pozici mechanika holčičí posádky Holická/Engová s Citroënem 2CV, pod dohledem Tomáše Nerudy. Na spolupráci Mechanickým Academy budou kromě nás bdít i generální partneři týmu -  Autorozvody.cz, Emil Frey ČR. Ročník 2025 je zdánlivě daleko, ale už nyní máme potvrzený start na Dakaru Classic. Takže jsem v plné přípravě jak fyzické, tak i po stránce sponzorské bez které bychom se na Dakar Classic nepodívali. Když by s námi kdokoli chtěl spolupracovat, tak novým spolupracím jsme otevření.

A do Brna na Motosalon dorazíte?

Ano, ano. Motosalon nemohu vynechat.

Co pro Vás tento motorkářský svátek znamená?

Na Motosalon jezdím pravidelně a vždy to jsou 4 zrušující dny. Je to největší moto akce roku. Na jednom místě se tu potkají všichni, co milují motorky. Na jednom místě je k vidění neuvěřitelné množství značek, které si můžete osahat, ale hlavně tu potkáte lidi, které během roku nepotkáte. Motosalon je výjimečnou akcí kde se všichni setkáme.

Čemu se teď vy sama, jako závodnice, expertka na silné stroje, věnujete?

Jsem manažerkou a šéfkou týmu Czech Samurais. Což je práce na plný úvazek. Nejen, že komunikuji s médii, ale také sháním nové partnery pro spolupráci, ale také se starám o ty stávající. Momentálně se nejvíce věnujeme projektu Mechanic Academy, který jede ve spolupráci se STŘEDNÍ ŠKOLOU TECHNICKOU A ŘEMESLNOU NOVÝ BYDŽOV. Student z technického oboru dostal letos již podruhé šanci zúčastnit se Dakaru v pozici mechanika týmu Czech Samurais.

Jak se díváte na motorkáře na silnicích?

I když sedím v autě stále mám duši motorkářky. Takže bych častokrát nejradši seděla za řídítky taky.

Měla jste někdy kolizi s motorkářem či motorkářkou?

Naštěstí jsem žádnou kolizi s motorkářem neměla. A to ani při závodění, kdy jsem absolvovala několik závodů společně s motorkami.

Na co by nikdy motorkáři a motorkářky neměli zapomínat?

Že nikdy nejsou na silnicích sami, vždy je dobré předvídat dopředu.

Na jakou chybu na silných strojích, kterou si sama udělala, jsi nejvíce doplatila?

Jéje těch bylo, než bych je tu všechny vyjmenovala vypsala byste fix. Ale taková ta klasika, že si sednete za řídítka, najednou jste míst světa a dáte plné... Co se pak stane? To každý, kdo někdy udělal to samé, ví dost dobře.

Jaký jste řidič? Máte všechny body?

V civilním životě na silnicích nikam nespěchám. V závodní si to vynahradím a všechen adrenalin ze sebe dostanu na tratích. Myslím, že sem ještě o ani jeden bod nepřišla.