Prodávám jen to, o čem vím, že má smysl, říká majitel CLS MOTO
2. března 2024 / 15:00
Petr Stehlík, majitel značky CLS Motorcycle, přivezl na veletrh nejen skvělé skútry, které si můžete osobně vyzkoušet i venku, ale prezentuje tu vlastně celý příběh své rodinné firmy. O jeho začátcích, omylech, vývoji i o nejnovějších trendech jsme si povídali přímo na stánku v hale F.
Představte nám prosím svoji značku CLS Motorcycles
CLS je česká firma, vyrábíme u zahraničních dodavatelů, převážná část se do České republiky dováží z východu - Čína, Tchaj-wan, Vietnam, Japonsko. V Říčanech u Prahy se vše potom kompletuje a dodává zákazníkům.
Co vás vedlo k tomu založit značku? Jste vášnivý motorkář?
Do 24 let jsem tvrdil, že pokud to nemá čtyři kola, volant a střechu, tak na to nesednu. Pak si kamarád koupil motorku, svezl mě, já jsem se zbláznil, udělal jsem si okamžitě řidičák a chtěl jsem si koupit to, co se mi líbilo, takže Hondu Gold Winga. Nesehnal jsem ho, tak jsem si koupil VTX osmnáctistovku, nádherný stroj, ale když jsem po třech letech zjistil, že tam mám najetých 600 km a že každá jízda pro mě znamená narvat se do hader, byl jsem z toho unavený. Do toho nějaké telefony, tu jízdu jsem si prostě neužíval, tak jsem motorku prodal a koupil jsem si skútr. Zamiloval jsem se do skútru a říkám si, to je super, to se mi líbí, to by mohl být zajímavý prodejní artikl. Co něco moderního, třeba elektrické skútry, to určitě do budoucna půjde. Takže první kontejner s elektrickýma skútrama jsme dovezli někdy v roce 2008. Byl jsem rád, že jsem se ho nějakým způsobem potom zbavil.
V roce 2008, to bylo na elektriky hodně brzy...
Ano, byl jsem moc rychlý. Všichni, co nám chodili na prodejnu, říkali: „Je to pěkný, ale nemáte to náhodou v benzínu?“ Říkám: „Nemám.“ Takže další kontejner už byl s benzínovými motory. Samozřejmě prvně padesátky, potom v roce 2013, jak už byla možnost řídit stopětadvacítku s béčkem, tak se okamžitě přešlo na 125. Rozšiřovali jsme nabídku a dnes máme nějakých 12 modelů a nabízíme poměrně širokou škálu.
Máte jak spalovací motory, tak elektriku?
V tuto chvíli máme vlastní elektrický skútr pouze jeden. Já totiž chci prodávat jenom to, o čem jsem sám přesvědčený, že má smysl. Takže všechny elektrické skútry, které nejezdí rychleji jak 70 km/hod, mě prostě nezajímají vůbec. Nechci být brzda provozu a nechci být sám pro sebe nebezpečný, takže náš elektrický skútr umí jezdit přes stovku, reálný dojezd je tam 70, 80 km. Je to prostě super zábavný skútr, protože má motorkový podvozek, máme ho i v benzínové variantě, kde je kapalinou chlazený motor o výkonu 9 kW. V kategorii středních skútrů je to takový malý trhač asfaltu, opravdu, kdo se na tom nesveze, tak to nemůže posoudit. Proto tady máme dneska i testovací skútry venku na ploše K2, kde se můžou lidi projet. Kolega, který tam je, pořád nestíhá, protože zájem je opravdu velký a lidi jsou překvapení, jak ty skútry jezdí.
Myslíte si, že to bude trend, vzhledem k zalidnění měst?
Samozřejmě, hlavně v době covidu byla individuální doprava potřeba. A je to vidět i tady, kdo přijel na Motosalon na jakémkoliv jednostopém stroji, tak byl vysmátý. Takhle to bude ve městech i do budoucna. Ve Francie jezdí všichni do práce, dokonce i do divadla, na koncerty na skútrech. Navíc výhoda u nás je, s výjimkou historických center, že skútr můžete zaparkovat téměř kdekoliv, pokud nebudete překážkou v provozu nebo na chodníku. Ať jedete pro rohlíky, na poštu, anebo na výlet. Jenom si vezmu skútr adekvátně tomu, jestli mám papíry na malý nebo na velký, samozřejmě na cestování je lepší, větší, ale i se stopětadvacítkou řada lidí jezdí do Chorvatska nebo do Itálie.
Co je tahákem na vaší expozici?
Rozhodně je to náš model Huracan, byl novinkou v loňském roce. Máme ho jak s motorem 125, tak nově s motorem 300, který se vyrovná známým značkám. Nicméně my ho máme za úplně jinou cenu, takže zákazníci jsou mile překvapení. Je to tím, že se snažíme dělat to ve velkém, vozíme vše po kontejnerech, logistikou snižujeme náklady, neplatíme 20 sekretářek. Jsme prostě malá rodinná firma, takže si můžeme dovolit upoutat zákazníky upoutat nízkou cenou. Dnes buď máte značku, anebo dokážete udělat dobrou cenu a dobrý zákaznický servis. A na tom my stavíme celou dobu.
Jeden z vašich strojů je i v anketě o Motocykl roku...
Ano, náš skútr T- Rox 125i, který je novinkou pro letošní rok. Máme ho v maximální výbavě, to znamená i s příplatkovým plexi a komfortním sedlem. Na venkovní ploše ho máme na testování v základní verzi a nabízíme ho za zvýhodněnou cenu 60 000 Kč po dobu Motosalonu. Myslím si, že za tuto cenu opravdu v dané kategorii nekoupíte lepší skútr.