Triumph - tradiční britská motocyklová značka

2. února 2024  /  11:11

Tradiční britská motocyklová značka Triumph je již mnoho let významným hráčem napříč motocyklovými kategoriemi. Motocykly Triumph tak určují trendy, přinášejí mnohá inovativní řešení a jsou právem členy elitního klubu reprezentujícího špičku světové motocyklové produkce. Ne náhodou je značka Triumph dodavatelem agregátů pro prestižní motocyklovou třídu Moto 2 v seriálu Moto GP.

A jaké budou letošní horké novinky?

Patrně největším tahákem letošní sezóny je zcela nová produktová řada kategorie moderních klasiků. Tentokrát kompletně zasvěcena začínajícím jezdcům nebo třeba těm, kteří znovu objevují svět v jedné stopě po letité pauze. Řeč je o dvojici jednoválcových čtyřstovek. Vyznavačům prašných cest a dobrodružství mimo bezpečí asfaltu je určen model Scrambler 400 X. Příznivci ostrých asfaltových zatáček pak jistě ocení silniční model nesoucí označení Speed 400.

Základem obou motocyklů je kapalinou chlazený jednoválcový motor se čtyřventilovým rozvodem o špičkovém výkonu 40 koní při 8.000 otáčkách za minutu. Zajímá-li vás též hodnota kroutícího momentu, pak je to 37,5 newtonmetrů. Motor je uložen v ocelovém trubkovém rámu se šroubovanou podsedlovou částí. Zadní kolo je vedeno v hliníkové kyvné vidlici, předek se pyšní stylově zlatou USD vidlicí 43 mm. O bezpečné zastavení pečuje masivní radiální čtyřpístek ByBre. Kromě jiného nabízí obě novinky svým uživatelům také významné úspory provozních nákladů. Servisní interval je rovných 16.000 km.

SCRAMBLER 400 X

Nový Triumph Scrambler 400X doveze svého jezdce jednoduše kamkoliv. Byl navržen a vyroben pro všechny kategorie jezdců a překonávání různých terénů. Jednoválcový motor navržený v Hinckley dodává motocyklu kromě typického vzhledu také porci výkonu a točivého momentu, který nemá ve své třídě konkurenci. Motocykl učaruje svou skvělou vyvážeností a nenucenou obratností. Za skvělou cenu nabízí nadčasový styl i moderní schopnosti. Scrambler 400 X vnáší nefalšovanou radost do každé jízdy. V nabídce je také široká škála doplňků a příslušenství vhodná k individualizaci každého stroje. Na výběr jsou tři atraktivní barevné kombinace.

SPEED 400

Nový Triumph Speed 400 přináší nezaměnitelný vzhled, perfektní ovladatelnost, předvídatelný výkon, a hlavně tu nejvyšší kvalitu určující nové limity ve své třídě. Jeho typická silueta tvořená precizně lakovanou nádrží, typickým profilem motoru vyvinutým v britském Hinckley a kompletně odhalenou zádí, nepřipouští pochybnosti: Toto je Triumph! Motocykl vytvořený s ambicemi stát se legendou, je určen maximálnímu spektru uživatelů napříč všemi kategoriemi. Kromě jiného nabízí svým uživatelům také významné úspory provozních nákladů. Servisní interval je rovných 16.000 km. Také v případě modelu Speed 400 lze volit ze tří svěžích barevných provedení.

TIGER 900

Další významnou novinkou pro sezónu 2024 je nová varianta oblíbeného crossoveru Tiger 900. Aktuální devítistovka těží z dlouhé rodinné tradice svých předchůdců. V jejím sedle dosáhnul španělský jezdec Iván Cervantes mnoha sportovních úspěchů. Letošní Tiger 900 nabídne ve špičce o dalších 13 % větší porci výkonu a vrcholnou hodnotu krouticího momentu 90 Nm. Díky speciálně tvarovanému klikovému hřídeli do tvaru „T“, je umožněno plynulé dávkování výkonu v téměř kompletním rozsahu otáček. Ve spodním a středním spektru využívá potenciálu dvouválce, zatímco ve špičce se rozletí s plným výkonem všech tří válců. Kromě motoru se změny nevyhnuly ani brzdovému systému nebo vylepšené ergonomii stroje.

Nový Tiger 900 je určen pro zdolávání těch nejtěžších stezek, stejně jako náročné silniční výlety. Nový Tiger 900 přináší bezkonkurenční kombinaci navýšeného výkonu, schopností, pohodlí a charakteru. Nový Triumph Tiger 900 je více než důstojným pokračovatelem nejstaršího rodu cestovních endur na světě a posouvá laťku zase o kus výš. K dispozici ve specifikacích GT, GT PRO a RALLY PRO.

STEALTH EDITIONS

Změny se v nadcházející sezóně nevyhnou ani již tradiční skupině známé pod označením Moderní klasici. Celkem osm strojů bude dostupných ve speciálním ručním lakování, které v závislosti na světelných podmínkách umožní přechody barevných odstínů od temně černé až po zářivě pestré.

Pro dosažení stealth efektu bylo nejprve nutno nádrže nalakovat stříbrným základním nátěrem se zrcadlovým leskem. Poté je ručně aplikována grafitová vrstva, která vytváří dramatický efekt od postupného vyblednutí temných tónů až po světlé barvy. Úplně nakonec je naneseno několik vrstev zářivé barvy, aby bylo dosaženo patřičné hloubky a byl dodán bohatý průsvitný tón divoce reagující na světelné paprsky. Výsledkem je exkluzivní povrchová úprava, která vytváří z každého z osmi moderních klasiků skutečně jedinečný kus. Stroje v této povrchové úpravě budou dostupné v omezeném počtu po dobu pouze jednoho roku.

SCRAMBLER 1200

Jedněmi z nejvýraznějších členů skupiny moderních klasiků jsou od počátku majestátní scramblery. Vlna změn se v letošním roce nevyhnula ani těmto ikonám. I když v letošním roce jde spíše o decentní změny ve znamení dostupnosti. Model XC byl nahrazen prostým X. V případě modelu X byl například ubrán bezklíčkový přístup nebo celobarevný TFT displej. Do podvozku byly zařazeny jednodušší komponenty značky Marzocchi s menším rozsahem nastavení a například pompézní brzdiče Brembo byly nahrazeny prostšími, ale o nic méně účinnými Nissiny. Ne všechny změny však proběhly ve znamení úspor a škrtů. Motocykly jsou například nově vybaveny šestiosou náklonovou řídící jednotkou. Kromě toho vedla zmíněná úsporná opatření k významné redukci ceny a celkové snížení světlé výšky zase ke kvalitnější obslužnosti motocyklu. V případě modelu XE nebyly zásahy tak razantní, nicméně ani ten nezůstal beze změn. Také zde nově nalezneme podvozkové komponenty Marzocchi, i když v tomto případě plně nastavitelné. Zadní brzdič Brembo byl nahrazen značkou Nissin, která však v laboratorních testech vykázala minimálně stejné brzdné vlastnosti. Vpředu pak stále nalezneme mohutné radiální brzdiče Brembo.