zavřít
Současně se koná

Současně se koná

AGROTEC: Udržitelný režim na elektrický pohon jednoznačně předznamenává budoucnost

6. října 2022  /  13:51

AGROTEC Group na strojírenském veletrhu prezentuje udržitelnou řadu vozů a strojů napříč portfoliem celé skupiny nazvanou Zelený AGROTEC.

V pavilonu V si můžete prohlédnoutunikátní promotruck, který je obklopen autonomním elektrickým vinohradnickým robotem Bakus od francouzské společnosti VitiBot, který dokáže sám okopat vinohrad a také komunální vozítko ET CITY II od české firmy TPC.

Autonomní robot Bakus v konfiguraci, kterou můžeme vidět na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, může vinohrad okopávat, může také postřikovat a již dnes jsou ve vývoji další moduly pro další jeho využití. „Stačí, když se mu nastaví jen souřadnice GPS, a on pak až 10 hodin jezdí po vinohradu a vykonává svoji práci,“ říká Lukáš Manca, marketingový specialista divize nákladní automobily. Jeho pohon je čistě elektrický, nabíjí se zhruba 10 až 12 hodin a odpovídá zcela firemní filozofii, která se ubírá zeleným směrem.

Další novinkou v portfoliu je TPC ET CITY II., pomocník pro údržbu obcí a měst: „Komunální vůz, také nosič nástaveb, může to být koš, zametač a cokoliv si zákazník řekne, umíme na to namontovat. Má úplně nehlučný provoz, ujede až 100 kilometrů, a to je na každodenní službu, misi, dostačující. Uveze až jeden a půl tuny a napájí se běžně ze sítě,“ představuje nám Lukáš Mansa skvělého komunálního, tichého pomocníka.

Oba vystavované stroje se těší velké pozornosti všech návštěvníků veletrhu, a to i díky tomu, že se vystavovatelé pokusili vytvořit reálnou situaci ve své expozici, v pavilonu V je totiž i kousek vinohradu.

AGROTEC Group ukázal, že inovace se mohou týkat i zemědělství nebo komunálu, a to vše v udržitelném režimu na elektrický pohon, který jednoznačně předznamenává budoucnost. „Jsme rádi, že budí pozornost, že tu jsou studenti, kteří mají o naši techniku zájem, a to je důležité,“ říká marketingový specialista z AGROTEC Group, který nám představil i speciální návěs, který v sobě ukrývá pódium, velkoformátovou obrazovku, která poutá pozornost, zázemí, které má i vlastní kuchyňku či malou zasedací místnost. Promotruckem mohou dojet kamkoli, klidně i na pole, během 90 minut ho rozloží a akce může být spuštěna.