zavřít
Současně se koná

Současně se koná

CzechTrade na MSV 2024 nabídl více než 300 konzultací a ocenil české firmy za využití průmyslového designu

16. října 2024  /  7:42

Agentura na podporu obchodu CzechTrade pravidelně organizuje na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně (MSV) vzdělávací i konzultační akce pro české exportéry. V letošním roce byl největší zájem o individuální konzultace v rámci akce Meeting Point CzechTrade. Exportérům byli k dispozici zástupci z 20 vybraných zahraničních kanceláří CzechTrade z celého světa, nejvíce se firmy zajímaly o export do sousedních zemí, mimo Evropu pak do USA. O svých obchodních záměrech se mohly poradit také s odborníky z Design Centra CzechTrade a Klientského centra pro export. Poprvé se na MSV také vyhlásili vítězové Ceny za průmyslový design.

Aktivity CzechTrade byly na MSV v Brně od 8. do 11. října součástí České národní expozice, kterou zastřešuje Ministerstvo průmyslu a obchodu. Tradiční akcí MSV je Meeting Point CzechTrade, během které proběhlo na 330 odborných konzultací o exportu do zemí Evropské unie i mimo ni. Na místě byli přítomni zástupci zahraničních kanceláří CzechTrade jak ze zemí Evropské unie, tak i těch vzdálenějších teritorií, jako je USA, Kanada, Kostarika či Dominikánská republika. Dále firmy konzultovaly s odborníky z Design Centra CzechTrade a Klientského centra pro export.

Na jedné z největších doprovodných akcí veletrhu, kterou Meeting Point CzechTrade bezesporu je, se setkávají zástupci těch zahraničních kanceláří CzechTrade, které se na téma strojírenství zaměřují a mají proto firmám co nabídnout. Pro exportéry bylo k dispozici více než tři sta konzultačních slotů, o které byl opět velký zájem a všechny sloty byly zcela zaplněné. Tato akce zaujímá v rámci strojírenského veletrhu pevné místo, kde se každoročně setkávají lidé z byznysu a konzultují ve správnou dobu své exportní záměry pro příští rok,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.

Nejrychleji se zaplnily konzultace o obchodu do Německa, Rakouska, Skandinávie či zemí Beneluxu. Dále do Francie a Spojeného království. Co se mimoevropských trhů týče, největší zájem byl o stolek s vlajkou USA. Firmy se mohly v rámci zemí hlásit až na 5 konzultací po půl hodině. „Průběžně sledujeme a vyhodnocujeme, o jaké zahraniční trhy mají firmy největší zájem a jak se tento trend v průběhu let mění. Stále však platí, že nejčastěji konzultují své exportní záměry do sousedních zemí a nebylo tomu jinak ani letos,“ dodává Radomil Doležal.

Exportní potenciál zavedených firem i nadějných startupů

Pro české startupové firmy zrealizoval CzechTrade pitch v rámci služby Startup Entry, jejímž cílem je posouzení potenciálu startupu na světových trzích zejména z hlediska šancí uspět s nabízeným produktem či službou na konkrétním trhu. Celkem 5 startupových firem prezentovalo svou nabídku zástupcům regionálních center CzechTrade napříč kontinenty. Jednalo se o inovativní řešení v oblastech postavených na technologiích AI s přesahem zejména do průmyslového, zdravotnického a municipálního využití. 

V rámci dalšího doprovodného programu agentury CzechTrade na veletrhu proběhly také edukační akce, jako například workshop o expanzi do Německa, na kterém si padesátka firem mohla mimo jiné vyzkoušet, jak pomocí nástrojů umělé inteligence najít personifikovaný email na nákupčího německé firmy a během dvou minut napsat perfektní akviziční email v němčině. Dále proběhl seminář o exportních příležitostech do Střední Ameriky a Karibiku zaměřený na perspektivní obory daného trhu, kterými jsou digitální ekonomika, nové technologie či služby ICT.