Veletrh ProDítě 2023 představil atraktivní novinky, světovou premiéru měla česká chytrá kolébka
5. března 2023 / 17:10
Největší kontraktačně-prodejní veletrh potřeb pro děti v ČR i SR soustředil na jedno místo nabídku předních dodavatelů a stovek českých i evropských značek. Sedmnáctý ročník se uskutečnil v pavilonu F a jeho součástí byl zábavní i vzdělávací doprovodný program. Za první tři dny si veletrh prohlédlo téměř sedm tisíc B2B i B2C návštěvníků.
Mezi vystavovateli převládali distributoři dětského a kojeneckého zboží a zástupci zahraničních značek, ale nechyběli ani domácí výrobci. Sortiment sahal od dětského nábytku přes kočárky a autosedačky až po textil, kosmetiku nebo hračky. Prakticky každý vystavovatel představil nějakou produktovou novinku, aktuální kolekci pro letošní rok nebo i novou značku. Premiéru měly mj. designová chytrá kolébka české značky Looney a exkluzivní německý kočárek Hartan AMG GT (společnost Kenyo).
Odborní návštěvníci – majitelé a nákupčí obchodů s dětským zbožím – dorazili převážně v prvních dvou dnech. Přijeli nejen z Česka, ale i ze Slovenska a dalších zemí, a většina vystavovatelů byla příjemně překvapena jejich vysokým zájmem. Také koncoví zákazníci přivítali možnost prohlédnout a osahat si zboží na živo, přičemž nejvíce návštěvníků přišlo v sobotu.
O zábavu i poučení bylo postaráno
K veletrhu ProDítě vždy patří bohatý doprovodný program pro děti i rodiče. Od pátku do neděle se na pódiu vystřídaly zajímavé přednášky, živé ukázky a zábavní vystoupení. Prezentace jako „Vše o těhotenství a porodu“ nebo „Nejčastější mýty o kojení“ cílily na nastávající maminky, zatímco problematika monitorování dechu kojence nebo nošení dětí v šátku oslovila i čerstvé rodiče. Od odbornice z projektu Kousák se návštěvníci dozvěděli, jak důležité je pro vývoj řeči kousání a jak ho podpořit. Další přednášky se věnovaly třeba zdravému obouvání dětí nebo významu fyzio pomůcek pro neurorehabilitaci. Po celou dobu veletrhu byla otevřena i Poradna pro maminky.
Malí návštěvníci si užili Disco show s písničkami Dády a žížalou Jůlií a pásmo oblíbených písniček z pohádek v podání Karel Gott Revival Morava. Rodičům byly celodenně k dispozici batolecí zóna pro děti do 3 let, koutek s bezplatným hlídáním dětí od 3 let a přebalovací a kující koutky s možností ohřevu jídla.
Ohlasy z veletrhu:
Kamil Bojanovský, obchodní ředitel, KENYO, spol. s r. o.:
Jsme rádi, že se veletrh ProDítě konal, a letošní ročník určitě hodnotíme pozitivně. Jsme zaměřeni hlavně na obchodníky a přijelo 90 % těch, které jsme čekali jak z České republiky, tak ze Slovenska. Je to podobné jako jinde v Evropě – po třech letech covidové přestávky mají obchodníci po veletrzích velký hlad. A jsme rádi, že je nás tady víc, protože obchodníci nechtějí jezdit na malé akce. Chceme táhnout za jeden provaz, aby výstava byla zachována i do příštích let a byla větší a silnější.
René Kolovratník, BABY CENTRUM s.r.o.:
Určitě je dobře, že se veletrh ProDítě letos uskutečnil. Sobota byla hodně silná a od lidí slyším, jak jsou rádi, že si tady mohou prohlédnout značky na živo. Ve čtvrtek přijeli obchodníci, až jsem se divil kolik, asi jim veletrh taky chyběl. Je pro ně výhodné, že mají všechno na jednom místě a nemusejí firmy objíždět jednotlivě.
Katarzyna Barabasz, ředitelka firmy COOL mama:
Jsme tady poprvé a nevěděli jsme, jak se připravit, protože většinou chodíme na veletrhy B2B, tady je to obojí. Ale jsme nadšení, je tady velká návštěvnost a všem se naše výrobky líbí. Nestíháme se ani najíst. Určitě se do Brna vrátím.
Zuzana Kolářová, marketing, Ing. Lubomír Fiedler – Babystore:
Veletrh ProDítě letos hodnotíme velmi pozitivně. Prodej byl velice slušný a určitě vyšší, než jsme po covidu a se současnou finanční krizí čekali. V sobotu nás účast návštěvníků hodně překvapila, skoro jsme se nezastavili.
Petr Bársony, marketing, Loonoy:
Premiéru naší chytré kolébky jsme si naplánovali právě na veletrh ProDítě a jsme rádi, že se povedla. Musím vyzdvihnout práci celého týmu Veletrhů Brno, protože to pro nás byla velmi pozitivní zkušenost. Máme první poptávky jak z maloobchodu, tak od distribucí nejen z Česka. Překvapilo nás, že za námi přišli i potenciální partneři z Maďarska a ze Slovenska, to bylo super. A ohlasy návštěvníků taky skvělé. Náš produkt je celosvětově unikátní a už máme první objednávky, takže byznysově nám to zde dávalo smysl.
Dana Albrechtová, poradce, Centrum autosedaček:
Naši účast jsme pojali hlavně jako osvětu a veletrh 100% splnil naše očekávání. Účast návštěvníků byla letos veliká, pomohl tomu i stavební veletrh, který k nám přivedl další potenciální klienty. Někteří nám řekli, že nešli cíleně na ProDítě, ale zastavili se tu cestou. Jako velké pozitivum vnímám přístup zaměstnanců Veletrhů Brno, kteří nám poskytli veškerou podporu.
Michal Košař, ředitel, Baby Holding, s.r.o.:
Obchodníků přijelo celkem dost, hlavně první dva dny. Včera tady bylo i hodně maminek, včetně nastávajících, i když méně než před třemi lety, kdy se konal poslední ročník před covidem. Je cítit, že lidé víc šetří. Ale celkově letošní ročník hodnotíme pozitivně. Zákazníci měli radost, že konečně můžou vidět zboží na živo a ne jen na internetu, takže i my jsme spokojeni.
Jiří Voráč, majitel, Baby business s.r.o.:
Po stránce velkoobchodu jsme velice spokojeni, protože se tady ukázala většina našich obchodních partnerů. Účast koncových zákazníků byla slabší, ale stěžejní je pro nás velkoobchod. Veletrh pro nás splnil svůj účel jako místo pro setkávání s partnery a představení kolekce a novinek.
Antonín Bánovský, obchodní zástupce, THULE s. r. o.:
Sobota byla co do návštěvnosti nejsilnější, i pátek byl velmi silný. Vliv mělo i to, že se vedle konal stavební veletrh a lidé mohli navštívit oba. Měli jsme i pár B2B návštěv, ale hlavně jsme tady kvůli B2C zákazníkům, které odkazujeme na naše prodejce. Zákazníci nás často už znají, a když hledají sportovnější verzi kočárku, většinu končí u Thule. Jsme tady, abychom se ještě víc dostali do povědomí lidí, což se určitě povedlo.
Olga Kolářová, majitelka, mimmo s.r.o.:
Veletrh byl pro nás úspěšný, prodali jsme hodně zboží. Mimo jiné jsme tady představovali novou kolekci kosmetiky australské značky b.box, na kterou máme velmi dobré reference jako od koncových zákazníků, tak od obchodníků. Jsme tady spokojeni. Protože nemáme kamenný obchod, ale jen e-shop, je pro nás důležité vidět zpětnou vazbu od koncových zákazníků, dětí i rodičů. Přijelo i poměrně hodně obchodníků, ale nemohli jsme se jim tolik věnovat. Proto bychom uvítali, kdyby alespoň jeden den veletrhu byl pouze kontraktační.
Hana Tomečková, Chráněná dílna Strážnice:
Jsme moc spokojení, zájem je. Maminky sem přijdou, podívají se, jdou se projít a vracejí se. To je moc fajn. A krásná návštěvnost, to jsme moc mile překvapené.
Marta Dřímal Ondráčková, herečka a moderátorka:
Pro mě je veletrh velká bomba a strašně si ho užívám. Pro nás maminky je velmi praktické, že je tu všechno na jednom místě, takže já se můžu mrknout, co bych teď mohla potřebovat pro půlroční dcerku, a zároveň tady vybrat věci, které se líbí i té čtyřleté.
Sandra Pospíšilová (Parmová), moderátorka TV Prima:
Veletrh ProDítě je úplně skvělá akce pro nastávající maminky. Je totiž úžasné, když se můžete na všechno podívat na jednom místě a přímo si to porovnat a osahat. Protože když nakupujete přes e-shopy, nesáhnete si na materiál.