Okula Eyewear: České brýle s českým designem
8. března 2024 / 18:42
Tradiční domácí značka brýlových obrub Okula Eyewear na veletrhu OPTA představuje novinky vzešlé ze spolupráce s mladými designéry. Jak už je u této značky zvykem, i pro ně platí, že skvěle sedí na české nosy.
Brýlové obruby z Nýrska navazují na tradici sahající až do 19. století. Aktuální nabídka značky Okula Eyewear čítá přes 400 modelů a svou šíří uspokojí zákazníky od dětí až po seniory. „Doplnili jsme stávající portfolio a přidali nové barvy a tvary dle aktuálních trendů tak, aby naše nabídka byla atraktivní pro lidi každého věku, povolání i stylu,“ říká Martin Šůs, obchodní ředitel firmy OPTIPLAST EYEWEAR a. s., která brýle Okula vyrábí. Na stánek v pavilonu V zve návštěvníky veletrhu na kompletní novou kolekci pro letní sezonu 2024. Lákadlem je také kompletní kolekce přibližně 25 modelů, které pro Okulu navrhlo studio Optiqa, čili designérské duo Ondřej Vicena a Michal Pavlát. Tito kreativci, kteří stojí i za veletržní výstavou Design brýlí v Československu, se značkou Okula spolupracují už šest let. „Letos tady prezentujeme jejich práci a oni zároveň prezentují značku Okula a její historickou produkci na výstavě,“ vysvětluje Martin Šůs.
V aktuální letní kolekci Okula Eyewear pokračuje trend transparentních a kouřových barev. Brýle jsou na jedné straně masivnější a tvarově výraznější, na druhé straně v nabídce nechybí ani elegantní kovové obruby v klasických tvarech značky Okula. Zaujmou také novinky od designérky Evy Polenové, která pro Okulu loni získala cenu TOP OPTA za model OMO 100. Jak zdůrazňuje Martin Šůs, i v tom je specifikum české firmy: „Jde o českou výrobu a zároveň český design, za nímž jsou konkrétní lidé, které můžete na OPTĚ potkat.“
A navíc – brýle Okula sedí na české obličeje. Designér firmy Michael Keyr jako akademický sochař studoval typické české obličeje a v 90. letech položil základy geometrických tvarů obrub této značky. „Stále z nich vycházíme a naše brýle na české a vůbec slovanské obličeje opravdu sedí. Všichni designéři, kteří pro nás tvoří, dostanou tato základní data a vychází z nich,“ informoval Martin Šůs.