MI.OPTICS oslavil 30 let a představil kolekci s motivem pražského orloje
9. března 2025 / 10:59
Máte rádi chodský koláč? Pak vás jistě nadchla jeho vůně na expozici MI.OPTICS. Ke třicátému výročí jim jeden obří upekli pekařky v Bořicích u Domažlic a na veletrhu jej hostům nabízeli zaměstnanci firmy v chodských krojích. Zastavili jsme se na kus koláče i řeči s jednatelem firmy, Jiřím Kaiserem.
Kromě toho, že slavíte krásných 30 let, máte nějakou další novinku? Prý se u vás najdou brýle inspirované pražským orlojem….
O inovace se snažíme neustále. Vždy hledáme motivy, které můžeme převzít do návrhu brýlí. Konkrétně u značky Prague Eyewear jsme zadali našemu italskému designérovi obrázek orloje a on jeho ciferník zjednodušil do dvou kružnic, které najdete na stranicích. Jejich motiv uvidíte v celé sérii, která čítá kolem 25 modelů v různých barevných provedeních.
Jak vybíráte barevnost a tvary?
Máme německého a italského designéra, kterým zadáme určitý prvek. Oni jej zpracují, pošlou nám návrhy a my je pak upravíme podle našich potřeb. Protože co se týká velikosti brýlí, Italové mají užší tvar obličeje než my Češi. Navíc zákazníkům v přímořských zemích opálené pleti sluší odlišnější barvy než nám, kteří tolik slunce nemáme.
Co dalšího u vás najdeme?
Máme tradičně osm značek, dvě z nich jsou licencované (Hannah a Horsefeathers), ostatní jsou naše vlastní.
Každou sezónu přinášíme nové a nové tvary a barvy. Zhruba 70 % novinek uvádíme na trh v lednu a zbylých 30 % na konci léta. Máme tu také novinku, speciální edici slunečních brýlí k našim třicetinám. Ta má design s prvky naší grafiky charakterizující číslici 30.
Už několik let jsou hitem na trhu brýle s klipem, máte je?
Myslím si, bez nějakého vychloubání, že máme opravdu největší kolekci klipových brýlí na trhu v Čechách. Ocení je hlavně ti, který například mají drahá multifokální skla a klip jim ušetří další výdaje za sluneční brýle. Jsou to vlastně dvoje brýle v jednom.
Jak byste charakterizoval vaši firmu třemi slovy?
Design, kvalita a spolehlivost. A musím ještě dodat: skvělý poprodejní servis.
Poprodejní servis?
Ano, další z věcí, kterou si naši zákazníci velmi cení. Zajišťujeme opravy obrub z nejrůznějších materiálů – i těch od jiných dodavatelů. Dnes někdy zákazníci vydají za brýlové čočky více než za obruby. A pokud se bavíme o multifokálních brýlích, rozhodně se oprava obruby vyplatí.
Změnili se nějak vaši zákazníci za dobou existence firmy?
Za těch 30 let na trhu máme většinou stejné zákazníky. Za ta léta nás pojí pevné dlouhodobé, někdy až přátelské vztahy. Ale je moc hezké vidět, že získáváme i nové zákazníky a u rodinných firem už jednáme s potomky jejich zakladatelů.
Jsou firmě věrni i zaměstnanci?
Ano, jádrem týmu, především v Domažlicích, jsou u nás naše kolegyně v odbytu. To jsou ty, kterým se zákazníci dovolají, ty, které přijímají a vyřizují objednávky a opravy. A samozřejmě i naši obchodní zástupci. Někteří z těch, co jsem zmínil, jsou s námi od samého začátku.
Kolik vlastně máte celkem zaměstnanců?
V Domažlicích je 28 lidí, kteří řeší objednávky, opravy, zábrus a design. Dále pak v Čechách šest zástupců, na Slovensku dva, a dále 4 zástupci v dceřiné firmě v Německu.
Co byste si na závěr přál do dalších 30 let?
Hlavně zdraví, klid a vše dobré.