zavřít
Současně se koná

Současně se koná

Autonomní roboti na mytí podlah, vysávání a zametání jsou naše budoucnost

29. března 2025  /  13:21

HABRA působí na českém trhu již více jak 20 let. Zabývá se prodejem profesionálních čistících strojů již od svého vzniku.  Hlavními obory podnikání jsou vysokotlaká čistící technika a průmyslové vysávání. Společnost je autorizovaným prodejcem několika značek. Poskytuje poradenství i autorizovaný servis s pravidelně školeným personálem. 

Vystavujeme zde mycí stroje Kausium. Jsou to autonomní roboty na mytí podlah, vysávání a zametání. Stroje jsou buďto specializované, že jen myjí nebo vysávají, ale my máme i kombinovaný, který už umí vysávat a mýt v jednom zařízení. Můžete ho třeba vidět jezdit  v Albertech. Naše společnost se jinak zabývá taky mycími stroji Kärcher. V nabídce máme i průmyslové vysavače Delfin, což jsou pneumatické dopravníky na vysávání a přepravu výbušných materiálů a jsou také využitelné v potravinářství. Zabýváme se i vysokotlakými rozvody a čištěním třeba v zemědělství v živočišné výrobě. Takže všechno, co je spojené s vodou a s úklidem, dělá naše společnost,“ popsal zkráceně expozici Filip Kurek Jr., produktový manažer společnosti Habra.

S jakým očekáváním se přijeli na veletrh? 

Doufáme, že tady potkáme lidi z firem, kteří mohou využívat roboty pro úklid, ať už do kanceláří nebo výrobních prostor, hal nebo i veřejných institucí. Jsou vhodné pro školy, nemocnice, takže snad se tady, potkáme s facility manažery, kteří mají na starosti správu a úklid  budov nebo s majiteli firem, aby  věděli, že existuje takováto technologie. Spousta lidí neví, že existují roboti, přitom v Asii je to už úplně normální, že  v obchodních centrech s vámi jezdí ti úklidoví, tak snad se to brzo rozjede i v České republice,“ doufá Filip Kurek Jr.

Je pro Vás  forma veletrhu stále zajímavou záležitostí?

„Určitě, protože na veletrhu má člověk možnost se v krátkém časovém horizontu pobavit se stovkami lidí. Jsou to autentické reakce na konkrétní produkt. Posbíráte spoustu nových podnětů, zajímavých doplňujících otázek, zpětnou vazbu, které na dálku není možné posbírat. Zároveň si myslím, že když firmy vystupují na veletrhu, tak ukazují, že mají na to kapacitu. Je to  důležité. Ukazuje to, že je ta firma stabilní, protože si může takovou prezentaci dovolit. Není to jen virtuální společnost. Existujeme. Ten osobní kontakt na veletrhu je pro nás strašně důležitý.