zavřít
Současně se koná

Současně se koná

Autonomní roboti na mytí podlah, vysávání a zametání jsou naše budoucnost

29. března 2025  /  13:21

Společnost HABRA s.r.o. působí na českém trhu již více než 20 let. Od svého založení se specializuje na výrobu, prodej a servis profesionální čisticí techniky, zejména vlastních vysokotlakých zařízení a průmyslových vysavačů. Zároveň je autorizovaným prodejcem několika renomovaných značek a svým zákazníkům poskytuje odborné poradenství i technickou podporu, kterou zajišťuje pravidelně školený tým specialistů.

„Vystavujeme zde mycí stroje značky Gausium. Jsou to autonomní roboty určené pro mytí podlah, vysávání a zametání. Některé modely se specializují pouze na jeden typ úklidu – například jen myjí nebo vysávají – ale nabízíme i kombinovaný stroj, který zvládne obojí v jednom zařízení. Můžete ho například vidět v provozu v obchodech Albert. Kromě toho zastupujeme značku italských průmyslových vysavačů a pneumatických dopravníků Delfin, které instalujeme do různých výrobních linek. Vyrábíme také vlastní specializovaná vysokotlaká zařízení a rozvody s čerpadly Pratissoli a Interpump. Zároveň se věnujeme prodeji a servisu profesionálních produktů značky Kärcher. Zkrátka – všechno, co souvisí s vodou a úklidem, spadá do naší specializace,“ shrnuje expozici Filip Kurek Jr., produktový manažer společnosti HABRA.

S jakým očekáváním se přijeli na veletrh?

„Doufáme, že se zde setkáme se zástupci firem, kteří by mohli autonomní roboty využít pro úklid kanceláří, výrobních hal i veřejných institucí. Tyto stroje jsou samozřejmě ideální také pro školy nebo nemocnice. Věříme, že zaujmeme facility manažery či majitele firem a ukážeme jim, že tato technologie už existuje a je dostupná. Mnoho lidí o autonomních robotech stále neví, i když v Asii je naprosto běžné, že se v obchodních centrech vozíte výtahem s úklidovým robotem. V západní Evropě navíc zaznamenáváme rychlý nárůst nasazení této technologie během posledních dvou let. Snad se tento trend brzy prosadí i v České republice,“ věří Filip Kurek Jr.

Je pro Vás  forma veletrhu stále zajímavou záležitostí?

„Rozhodně ano. Vystavovat na veletrhu má smysl, protože během krátké doby můžete mluvit se stovkami lidí. Získáte autentické reakce na konkrétní produkty, spoustu nových podnětů, doplňujících otázek i zpětnou vazbu, kterou na dálku jednoduše nenasbíráte. Když firma na veletrhu vystupuje, ukazuje tím, že má potřebnou kapacitu a stabilitu – že nejde jen o virtuální společnost na internetu. Osobní kontakt je pro nás nesmírně důležitý. Spoustu věcí dnes sice zvládneme online – přes videohovory nebo virtuální prohlídky – ale osobní kontakt nic nenahradí. Lidé se stále chtějí potkat tváří v tvář,“ říká Filip Kurek Jr.