Jakub Poner: Na galavečeru STYL a KABO nás nadchla spolupráce s modelkami i organizace večera
24. srpna 2024 / 14:00
PONER, to je značka, která nechybí na většině prestižních módních událostí. Velkolepá show s názvem PONER CIRCUS uchvátila všechny diváky, kteří tleskali ve stoje. Precizně zpracované modely, kterým vládla černá barva vyzdvihly krásu ženskosti.
Nikol a Jakub jsou sourozenci, kteří propadli módě a rozhodli se vybudovat módní značku. Oba se skvěle doplňují a zatímco Jakub je nenahraditelný pro svoji kreativitu a neuvěřitelný smysl pro detail, Nikol se stará o komunikaci s klienty a vlastní prodej. My vyzpovídali Jakuba:
Kdy jste zjistil, že chcete být módní návrhář?
Měl jsem jasno v tom, že tuto práci chci dělat už v době mého dětství.
Od koho vzešel nápad založit značku Poner, od vás nebo vaší sestry?
Byl to nápad mojí sestry Nikol. Než jsme se založili značku Poner, rozvážela autodíly a nebyla v této práci šťastná. Jednou šla na večírek a viděla tam spořené oděné tanečnice, kterým jejich kostým skutečně vůbec neslušel. Sestra dostala nápad i chuť jej začít rovnou realizovat, a to vrhnout se do tvorby zdobného spodního prádla právě pro tanečnice v nočních klubech. Nikol s tvorbou tohoto sortimentu začala sama, ale protože není vůbec manuálně zručná, rozhodl jsem se jí pomáhat. Tvořili jsme spolu tyto modely zhruba 3 měsíce. Přiznali jsme si, že tvorba tohoto sortimentu není to, čemu se chceme věnovat a tak jsme začali tvořit luxusní vyšívané společenské šaty.
Jakou roli v duo Poner máte vy a jakou vaše sestra Nikol?
Jak už jsem zmínil výše, moje sestra Nikol opravdu zručná manuálně není a šít neumí. Sestra se věnuje marketingu naší značky (to jí jde skvěle) a já tvořím módu, protože jsem rozhodně manuálně zručnější než ona. Nikol mi ale k tvorbě modelů dává zásadní podněty z pohledu ženy, ale také marketingové odbornice, která komunikuje s našimi zákaznicemi. Je skvělé, že takto spolupracujeme, vážím si toho.
Nedávno jste krásně oslavili 10leté výročí své značky Poner ve velkém stylu. Jak vznikl nápad uspořádat Poner cirkus? Jak dlouho trvaly přípravy?
Chtěli jsme k tomuto významnému výročí naší značky uspořádat na oslavu něco jiného než klasickou módní přehlídku, protože na ně často přichází ženy v doprovodu svých partnerů a ty takové události příliš nebaví. Chtěli jsme uspořádat událost, z níž budou všichni nadšení a budou si ji pamatovat.
A z jakého důvodu Poner cirkus?
Měli jsme více koncepčních nápadů, ale tato varianta vyhrála, protože jsme naši oslavu u příležitosti výročí značky Poner nechtěli uspořádat někde na zámku a potřebovali jsme hodně prostoru, aby event mohl být ve velkém rozsahu a v uvolněné atmosféře. Přípravy na tuto akci jsme započali asi třičtvrtě roku před událostí a naplno jsme se jim věnovali celého půl roku před událostí.
Jak byste popsal vaši 10letou cestu v módním průmyslu, vás, vaší sestry i vaší značky?
Celou cestu jsme si vyšlapali sami, krůček po krůčku a musím říct, že jsme opravdu měli obrovské štěstí na lidi, kteří nám pomohli a věřili v nás, během té cesty a platí to i dnes, za což jsme vděční. Měli jsme a máme celkově štěstí, ale také jsme byli a stále jsme ochotní hodně tvrdě pracovat. Víte, je důležité, aby člověk věřil sám v sebe, když něco buduje, že to, co dělá, má smysl a bude to fungovat a nevzdával se dosažení svých cílů a snů.
V čem vidíte zásadní rozdíl ve srovnání dnešní doby a období, kdy jste začínali budovat svoji značku Poner?
Když jsme začínali budovat značku Poner, začínaly být populární sociální sítě jako Instagram a další. Tehdy člověk k úspěchu došel snadněji než dnes, nebylo tolik sociálních sítí, lidé nebyli zahlcení obsahem a stačilo sociálním sítím věnovat méně energie.
Když se podíváte zpět, co se vám líbí na vašich začátcích a co naopak byste už zažívat nechtěl a bylo to velmi náročné?
Pracovali jsme 19 hodin. Ale je pravda, že i v současné době, když je náročné období, hodně zakázek či nastane nestandardní situace například v podobě nemoci krejčové, pracujeme s Nikol i do noci. Neměnil bych nic, protože každá situace, která se stala, nás poučila či nepoučila, ale udála se z nějakého důvodu a dopadlo to dobře, protože jsme tam, kde jsme.
Podepsala se nějak vaše práce na vašem osobním životě? Pociťujete na sobě nějaký druh pracovní deformace?
Podepsala se v pozitivním slova smyslu. A že se lidé vymlouvají, že nemají čas apod., protože jsou pracovně zaneprázdnění…myslím, že je to o prioritách a nastavením si jich. Když chci pracovat, pracuji. Když chci trávit čas se svými blízkými, tak si to zařídím. Máme se sestrou tendence pracovat nějakým způsobem i na dovolené, ale nás práce opravdu velmi baví.
V čem rád chodíte oblékaný?
Nyní v horkých letních dnech jsem spokojený v hedvábném triku. Nejraději chodím celoročně oblékaný v obleku i teplácích, mám takové propady a vyhovuje mi to.
Máte oblíbenou barvu svého oblečení?
Je to béžová a černá, ale mám rád i výrazné barvy. Nejsem v preferenci barev vyhraněný. Barvu oblečení oblékám podle svojí aktuální nálady.
Co jste si na sebe naposledy sám navrhnul a ušil?
Právě před několika dny kalhoty a triko.
V jakém věkovém spektru se nachází vaše zákaznice? Tvoříte i pro muže? A jakou módu tvoříte?
Poptávka od dam po dámské módě značky Poner je opravdu velká, a tak se pánské módě věnujeme pouze okrajově. Často u nás dochází k situacím, že přijde zákaznice a s ní její partner s dotazem, zda bychom pro něj něco konkrétního ušili, protože se mu nějak nechce jinam a není módní fanoušek, kterého by bavilo věnovat těmto záležitostem více času než je nezbytně nutné. A co se týká věkového spektra našich zákaznic, tak jsou to ženy od věku maturantek až po důchodkyně. Tvoříme převážně společenskou dámskou módu, ale i oděvy vhodné pro běžné denní nošení. Pro muže tvoříme pohodlnou módu, ale také obleky, které děláme například i pro Davida Pastrňáka. Abych nezapomněl, je u nás možnost si společenské šaty i zapůjčit.
Jak vypadá vaše letošní léto, je v něčem jiné než léta předchozí?
Nějak výrazně se neliší, jen letos jsme uspořádali Poner cirkus a následně jsme se věnovali tvorbě modelů na Karlovarský filmový festival a svatby. Léto je u nás ve volnějším duchu, věnujeme se restům, které nám vznikly a připravujeme se na nadcházející módní sezonu.
Jaký je váš nejoblíbenější letní nápoj?
Gin s tonikem.
A teď již k vaší přehlídce v rámci galavečera na veletrzích STYL a KABO. Kolik modelů jste prezentovali?
Celkově jsme měli 14 modelů.
Jak proběhla přehlídka, byli jste spokojeni?
Přehlídka se nám moc líbila. Určitě byla výhoda, že většinu modelek známe a spolupráce s nimi byla skvělá. Navíc byla akce velmi dobře zorganizovaná a celkově se jednalo o příjemný večer.
Co se vám líbilo z ostatních kolekcí na galavečeru, měli jste možnost je vůbec vidět?
Velmi jsem se těšil na studentskou přehlídku Fashion Puppies, kterou jsem chtěl vidět, ale bohužel jsem to z časových důvodů nestihl.
Jaké známe tváře předváděly vaše modely?
Na přehlídce nám šly Justýna Zedníková, Karolína Surý, Denisa Spergerová, Iveta Lutovská, Tereza Fajksová, Sandra Pospíšilová i Hana Abrahamová.
Jak se vám líbil model, který vynesla první dáma Eva Pavlová?
Myslím si, že oblékla krásný letní uvolněný outfit vhodný k aktuálnímu horkému počasí a zároveň důstojný k akci tohoto druhu.