Škoda x přináší nový prostor – pro unikátní marketing, datovou politiku, doručování i carsharing
5. června 2024 / 14:33
“Snažíme se digitalizovat zážitek s autem, neřešíme auto samotné, ale digitální služby kolem něho. Díky chytrým technologiím poskytujeme zákazníkům přidanou hodnotu nad rámec samotného zážitku z vlastnictví vozu,” prozrazuje filosofii společnosti ŠKODA X Robin Švaříček, Head of Rollout team. Co konkrétně tím má na mysli? Dočtete se v následujícím rozhovoru.
Co nového jste přinesli na veletrh Urbis?
Dnes tu máme tři témata. Hlavní je mobilitní platforma, přes kterou obcím a municipalitám umožňujeme sdílet například své vozy. Druhou věcí je datová monetizace, kdy sbíráme spoustu anonymizovaných dat z vozidel Škoda Auto a dokážeme díky tomu pomoci municipalitám v rámci rozvoje jejich infrastruktury a dalších témat v oblasti datové politiky. Třetí téma se týká přímo vozidel a infotainmentu. Dáváme obcím možnost prezentovat ať už jejich obce, municipality nebo třeba nějaké zajímavé eventy přímo v infotainmentu vozidel Škoda Auto. Mohou si u nás objednat marketingovou kampaň, kterou uvidí řidiči vozidel Škoda Auto přímo v infotainmentu v autě, což je naprosto unikátní záležitost. Nenabízí to žádná jiná značka a je to opravdu unikátní marketingový prostor, který mohou využít.
Jaké další výhody přinesou vaše služby městům a obcím?
Například výhody v oblasti datové politiky. Jedna třetina vozidel v České republice jsou vozidla Škoda, to znamená, že se jedná o naprosto relevantní vzorek. Na něm dokážete stavět rozhodování o infrastruktuře a řadě dalších otázek, které municipality mohou trápit. A my anonymizovaná data máme, umíme je zpracovat a na jejich základě dělat rozhodnutí. Dnes to není o tom jen data mít, ale správně se z nich rozhodovat. Díky datové analytice dokáží kolegové z našeho datového týmu údaje zpracovat a přinést řešení konkrétního problému.Třeba v rámci datové politiky nebo mobilitní platformy.
Co se týče mobility, mate na mysli carsharing?
Ano. Jde o to, že obce mohou svůj vozový park dát přes naši platformu k dispozici svým občanům. Ti si mohou vozidlo zarezervovat v momentě, kdy jej úřad například nepotřebuje. Jde tak o efektivní využití vozového parku, který již existuje a je to další dodatečná služba občanům v rámci municipality.
Díky vašim aplikacím se dá platit parkování, čerpání pohonných hmot a podobně přímo z auta. Je to pravda?
Je to tak. Tato služba se teprve rozvíjí na několika trzích, Česká republika se k nim přidá v průběhu roku. Princip je založený na tom, že přímo v autě dokážete z jeho infotainmentu zaplatit za parkování nebo tankování. Znamená to, že nemusíte vozidlo ani opustit, ani na to nemusíte mít žádnou speciální aplikaci. Je to zcela unikátní služba, kterou nabízí velice málo značek.
Připravujete prý ještě další novinku, která využije potenciál vozů pro doručování zásilek…
Je to další věc, kterou tu dnes prezentujeme. Jedná se o využití kufru vašeho vozidla na doručení balíku. Všichni víme, že po republice existuje mnoho doručovacích boxů, které rostou jako houby po dešti. My říkáme, že jsou tu statisíce vozidel Škoda, jejichž kufr může sloužit jako doručovací box. Pojďme to takto využít. Pilotní projekt rozjíždíme s jednou logistickou firmou v České republice. A přijde nám to jako unikátní využití auta, které má samozřejmě větší prostor než doručovací boxy, takže v něm můžete doručovat i větší zásilky.