Stánek Brna tvoří přirozenou kotvu veletrhu URBIS

5. června 2024  /  14:11

„K těmto velkým festivalovým veletrhům, kde je bohatý program a konference, patří červený koberec. A ten máme nejen na našem funkcionalistickém stánku, ale i na stáncích všech městských společností, které se zde prezentují,“ říká Jakub Rybář, vedoucí oddělení spolupráce a rozvoje Magistrátu města Brna.

Kromě loga města Brna, vidíte na jejich stánku i velký znak Brna, ve kterém najdete názvy všech 29 městských částí, které se zde nekonečně opakují a zároveň loga městských společnosti, které jsou pro veletrh URBIS relevantní. Jsou to Brněnské vodárny a kanalizace, Dopravní podnik města Brna, Hvězdárna a planetárium, Technické sítě Brno, SAKO Brno, Brněnské komunikace, Teplárny Brno, Veletrhy Brno.

Vybrali jsem ty, které se tématem zajímají a představují konkrétní služby, protože ve městě naší velikosti se tyto chytré služby a chytré produkty většinou dostávají k občanům prostřednictvím právě těchto městských společností. Naše práce na úřadě je zejména koordinace činnosti jednotlivých společností a pomoc při vzniku projektů,“ vysvětluje Jakub Rybář, pro kterého je komunikace nejen na platformě městských společností, ale hlavně směrem k lidem, to nejdůležitější. „URBIS je o cíleném setkávání, osobní kontakt je velice důležitý a pomáhá nám v nejasnostech, které právě v oblasti Smart City vznikají. Minimálně si navzájem vysvětlovat jiné pohledy, chápat ostatní názory a přístupy, navíc má úžasný mezinárodní přesah,“ dodává Jakub Rybář.

V současné době město Brno velice seriózně jedná se zajímavými startupy, které by umožnily vhodným způsobem využívat například umělou inteligenci, protože město Brno je obrovská knihovna dokumentů, která se po každém jednání rady nebo zastupitelstva obohacuje o další a další informace, kterou jsou velice nepřehledně vyhledatelné.

Pokud se o Brnu hovoří jako o B městu, tak tady v pavilonu A jsme skutečně A město, jdeme příkladem a moc bych si do budoucna přál, aby se z veletrhu stala taková platforma setkávání, doslova MEETUP, jak v názvu veletrhu zaznívá. Tak, aby si zvykla i národní úroveň, že se v Brně potkává, aby se ukotvil termín a startupy mohly zaujmout zástupce měst a obcí, protože je opravdu čím. Přál bych si, aby URBIS sloužil k výměně zkušeností, třeba i těch špatných, aby patřil do kalendáře České republiky a možná střední Evropy,“ nadšeně říká Jakub Rybář.