OKULA, to je 130 let tradice, stability a českého designu

8. března 2025  /  11:11

Značku OKULA na elegantním černozeleném stánku prezentuje výrobce, firma OPTIPLAST EYEWEAR. Její obchodní ředitel Martin Šús nám na dotaz, jak si za těch 130 let značka vede, dal jasnou odpověď: “Jsme pořád stejně dobří tak, jak jsme byli.” Zajímá nás, jak to dělají.

Jak vlastně fungujete, máte i vlastní tým designérů? 

Už od začátku novodobého působení máme svoje vlastní designéry. Na skvělou práci, kterou pro nás dělal pan Michael Keyr, jsme navázali spoluprací s Ondrou Vicenou a Michalem Pavlátem ze studia Optiqa, v minulých letech jsme pokračovali s Evou Polenovou, která přinesla krásné výrobky a v letošním roce máme nového designéra Valerii Cechovou, jejíž modely máme na výstavě jako totální novinky. 

Dáváte tedy příležitost i mladým designérům? 

Ano, pro nás je to velice atraktivní téma, nabídnout spolupráci české firmy s mladými českými designéry. 

Máte dlouhodobou tradici, zkuste přiblížit, v čem spočívá těch vašich 130 let, kam jste se posunuli. 

My jsme se vlastně moc neposunuli. Jsme pořád stabilní česká firma, která nabízí seriózní a kvalitní zázemí pro zákazníky, nejenom pro naše optiky, ale i koncové zákazníky. Takže jsme vlastně pořád stejně dobří tak, jak jsme byli.

Co preferujete za design? 

Máme rádi klasické brýle. Designér firmy Michael Keyr byl akademický sochař, studoval slovanské obličeje a v 90. letech položil základy geometrických tvarů obrub této značky.  A my se stále snažíme držet, aby naše brýle prostě seděly českému národu na obličeji. 

Jaké materiály jsou oblíbené? 

Materiály, které používáme, jsou klasické, standardní, jaké používá většina firem v našem průmyslu, Jsou to frézované acetáty, vstřikované acetopronáty, kovové materiály, ocel, titanové materiály. Snažíme se prostě mít kompletní nabídku pro naše zákazníky. 

Komu je váš sortiment primárně určen?

OKULA má své vlastní heslo „Brýle pro každého“. Takže nabízíme sortiment pro zákazníky od dětí až po seniory ve všech designových, věkových i cenových kategoriích. 

Jak byste na závěr třemi slovy shrnul benefity značky? Proč právě OKULA? 
Proč právě OKULA? Kvalita, stabilita, serióznost.